איך הסרת קעקועים משפיעה על נשירת שיער אצל גברים?

קעקועים הפכו פופולריים להפליא בשנים האחרונות וכתוצאה מכך, כך גם הסרת קעקועים. כשזה מגיע להסרת קעקועים, רוב האנשים מתמקדים בהשפעות הנראות לעין שיש לה על העור, אבל מה לגבי ההשפעות הפחות גלויות שיש לה על השיער? הועלתה השערה כי אותו מבנה פילוס הפוגע בעור עלול לפגוע גם בזקיקי השיער המוביל לנשירת שיער. בפוסט זה בבלוג, נבחן השערה זו בפירוט ונחקור את הקשר בין הסרת קעקועים ונשירת שיער אצל גברים.

מבנה הפילוס (השערה)

ראשית, בואו נבחן את המבנה של קעקועים וכיצד הם משפיעים על העור. קעקועים נוצרים על ידי הזרקת דיו לדרמיס, השכבה השנייה של העור שלנו. הדיו חודר לשכבות העור, מה שמעורר תגובה חיסונית וכתוצאה מכך דלקת. במהלך תהליך הסרת הקעקועים, אנרגיית הלייזר מתמקדת בחלקיקי הדיו בעור, ומנפצת אותם לחתיכות קטנות יותר. לאחר מכן הגוף מסיר באופן טבעי את החלקיקים הללו, באמצעות מערכת הלימפה, והקעקוע דוהה עם הזמן.

הבנה של מבנה קעקועים, כיצד הם משפיעים על העור וכיצד הם פוגעים בשערה?

עם זאת, לא רק הדיו מושפע במהלך תהליך הסרת הקעקועים. אנרגיית הלייזר הממוקדת עלולה לפגוע גם ברקמה שמסביב, כולל זקיקי השיער. מחקרים הראו שטיפול בלייזר יכול להשפיע לרעה על צמיחת השיער באזורים הסובבים את האזור המטופל, מה שמצביע על כך שאותו מבנה פילוס שפוגע בעור עלול לפגוע גם בשיער.

מחקר אחד שנערך על ידי המחלקה לדרמטולוגיה באוניברסיטת מיאמי הראה שלהסרת קעקועים אכן יש השפעה על השיער. במחקר שלהם, הם מצאו כי נשירת שיער התרחשה ב-4 מתוך 10 מטופלים לאחר הסרת קעקועים בלייזר. נשירת השיער הייתה בולטת ביותר באלה עם גוון עור כהה יותר, ככל הנראה עקב מלנין מוגבר הסופג יותר אנרגיית לייזר, ואלו עם היסטוריה של צלקות.

מחקר אחר בדק את ההשפעה של טיפול בלייזר על זקיקי שיער בעכברים ומצא שחשיפה חוזרת של לייזר הובילה לנזק ולאובדן של זקיקי השיער. ממצאים אלו תומכים בהשערה שאותו מבנה פילוס הפוגע בעור עלול לפגוע גם בשיער.

מה זה אומר עבור גברים ששוקלים להסיר קעקועים וכבר חווים נשירת שיער?

חשוב לשקול את הסיכונים הפוטנציאליים ולדון בהם עם רופא עור או מומחה להסרת קעקועים. ייתכן שהם יוכלו להמליץ ​​על לייזרים או אורכי גל ספציפיים שיש להם סיכוי נמוך יותר לפגוע בזקיקי השיער. חשוב גם לציין שלא כל  הגברים שיבצעו הסרת קעקוע יכול לסבול מנשירת שיער בגברים לאחר הסרת קעקוע; זה עשוי להיות תלוי בגורמים כגון סוג העור, גודל הקעקוע והמיקום, והלייזר בו נעשה שימוש.

לסיכום, נראה כי ההשערה שאותו מבנה פילוס הפוגע בעור במהלך הסרת הקעקוע עלול לפגוע בזקיקי שיער המובילים לנשירת שיער נתמכת במחקרים מדעיים. אמנם לא כל האנשים יחוו נשירת שיער לאחר הסרת קעקועים, אך חשוב להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים ולדון בהם עם רופא עור או מומחה להסרת קעקועים. גברים שכבר חווים נשירת שיער עשויים לרצות לנקוט באמצעי זהירות נוספים או לשקול שימוש בחלופות להסרת קעקועים בלייזר. מכיוון שהסרת קעקועים ממשיכה להיות מבוקשת, חשוב שגם חברות הסרת קעקועים וגם לקוחות יידעו על הסיכונים הפוטנציאליים וינקו צעדים כדי למזער אותם.

לעוד מידע מקצועי בנושא היכנסו לאתר: https://www.rhr.co.il/

כתבות נוספות

אנחנו פה לכל שאלה!

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר

רגע, כבר עוזבים?

עדיין מתלבטים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ואנחנו ניצור קשר